Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Thomas H.; und weitere
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Center for the Study of Reading.
TitelA Text Analysis of Two Pre-Secondary School Science Activities. Technical Report No. 552.
Quelle(1992), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterContent Area Writing; Elementary Education; Elementary School Science; Learning Activities; Middle Schools; Models; Science Activities; Science Education; Science Instruction; Solar Energy; Textbook Content; Water; Water Treatment; Writing Evaluation
AbstractTwo typical science activities found in textbooks for elementary and middle school students were analyzed to determine the quality of the written text and the integrity of the science represented in the activity. Each activity was performed and critiqued from a number of perspectives. The framework used to compare and contrast these activities is recommended as useful for curriculum designers, textbook selection committees, and classroom teachers. (Author)
AnmerkungenCenter for the Study of Reading, College of Education, University of Illinois at Urbana-Champaign, 174 Children's Research Center, 51 Gerty Drive, Champaign, IL 61820.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: